ackara

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Välkommen till min blogg

Av Alexandra - 8 november 2012 20:36

Hej ni som läser min blogg.


Ni får ha tålamod med mig eftersom detta är min första och jag har absolut ingen aning om vad jag håller på med, ser dock att jag har lyckats byta färger så det är en bit närmare målet.


Jag bestämde mig nyligen för att börja blogga, varför? Det är en bra fråga och den kan endast besvaras med att jag vill kunna ge och ta. Ta gör man ju en hel del av andra, nu är det min tur att ge tillbaka.


Målet med denna blogg?

Det är att få uttrycka sig fritt, delge mina tankar (oavsett om folk läser eller inte) samt att jag vill ge tips.

Har lidit av mani och depressioner och tacklats mycket med det psykiska så jag har en hel del tips på hur man kan försöka att vända sin vardag till det lite bättre.

Kommer mina tips hjälpa?

Absolut inte på alla människor, mediciner, motion, hälsan och allt som ingår i att vara människa är individuellt och jag kan inte hela.

Varför gör jag detta?

Om jag kan hjälpa vill jag ha den möjligheten. Inte bara när det gäller psyket utan när det gäller allt.


Kort om mig

Är bipolär, praktiserar, går fyra dagar i veckan på friskis och svettis, måste ta olika mediciner som jag har lite kunskaper om, 23 år och fyller i mars, bor i egen lägenhet med min kinesiska nakenhund Jamie och mina tre katter samt mina fiskar.

Djurälskare? Absolut!

Jag är i nuläget tillsammans med en kille och vi har varit tillsammans i snart fyra år.


Framtidsplan

Söka till högskola och läsa upp mig till socialpedagog, en bred och bra utbildning. Finns flera orsaker till dett valet men det hör inte hit till detta inlägget.


Ogillar

Laga mat (men baka paj är super roligt), fördomsfulla människor, sjukskrivningar, pengar.


Jag har säkert glömt massor men det kommer fler inlägg.


Vad har jag gjort idag?

Julpyntat hela min lägenhet, varit och shoppat (en stor nalle, lite tomtar, en liten gran med belysning, julklappar etc) och varit på friskis och svettis. Nu ska jag lägga mig på min spikmatta för den ultimata avkopplingen tillsammans med musik.


Ha en fortsatt trevlig kväll till er alla som orkar läsa min blogg!

Ge gärna synpunkter och tips om hur jag kan göra det bättre.


Bilder på mina djur kommer också att dyka upp så småningom.


K&P "Ackara"

 
 
Anette

Anette

8 november 2012 23:41

Så nu hittade jag hit kul att du med börjat blogga går du in till min blogg kan du även kolla min äldsta dotters blogg kul att du var med på Friskis i dag hoppas att vi ses till veckan på ett pass.Kram

http://torpforsnettan.bloggplatsen.se

Alexandra

9 november 2012 00:17

Hej, det är trevligt. Hade funderat på att blogga och när jag såg adressen som din hade skaffade jag en på samma adress. Det finns så många sidor. Absolut jag går mer än gärna in på era och lär mig hur man bloggar bra. Mina färger är lite huller om buller men jag jobbar på det :) Toppbilden och profilbilden ordnade jag iaf. Ja det var jätteroligt och ännu roligare att du var med också. Absolut jag försöker att gå alla dagar! Kram och god natt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 18 september 2013 14:54

Det är mycket som händer i mitt liv just nu. Bland annat så jobbar jag mycket med min egen självkänsla och strävar hela tiden efter att bli en bra och fin medmänniska även om jag är det redan. Man kan aldrig bli för god.                J...

Av Alexandra - 9 mars 2013 01:57

Är bra såvida man själv är inställd på det. Annars kan det vara väldigt klurigt och den som kommer på en lösning, dela gärna med dig till oss andra för att jag personligen inte tror att man kan utföra saker bra utan vilja. Sedan det som går det g...

Av Alexandra - 9 mars 2013 01:46

Bestod av att sitta i juryn för UKM i Ed. Många talangfulla ungdomar visade idag upp deras starka sidor. Det var både konstnärer som deltog, likaså artister och även fick vi se en buktalare.   Det var så spännande att se dessa talangfulla ung...

Av Alexandra - 7 mars 2013 21:46

Hey igen alla ;)   Fler tjejer härute som gillar att spela dataspel? Låt om oss slå ihop oss, även killar får delta ofc, hehe! Jag äskar data spel, några spel som jag är aktiv i nu är: LOL- League of legends (superfun) Star wars the old ...

Av Alexandra - 7 mars 2013 21:19

Precis så känns det, jag deltog i ett projekt där jag bor genom att arrangera en skräckfilmsafton som blev väldigt lyckad. Detta ledde till att jag imorgon ska vara en jurymedlemför UKM klockan 19.00 samt får jag gå bredvid de som jobbar på biograf...

Presentation


En tjej på 23 år som fått nya hobbyn och utvecklar nya intressen. Försöker att ta saker med en nypa salt och positivt. Det har inte alltid varit så. Ny i bloggvärlden och hoppas att det förblir lika roligt som nu!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

En bra dag för mig innebär...?
 När allting verkar funka
 När jag har utmanat mig själv
 När jag får vara social
 När jag har mycket pengar
 När jag har fått beröm
 När jag har utfört alla mina dagliga sysslor
 När jag får tid att blogga
 När jag får vara kreativ
 När jag har klippt håret och fått en boost i mitt självförtroende
 När det är lugnt
 När jag får vila
 När jag blir respekterad
 När allt ovanstående låter bra och blir en bra mix
 Denna frågan och alla svar gör mig trött bara av att läsa ;)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards