ackara

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Alexandra - 10 november 2012 22:54

Jag är fortfarande vaken.

Jag kollar på "the wedding singer" på tvn, har sett den förut men den är ganska bra så den kan jag se om.

Dessutom är jag för pigg för sängen.

Efter filmen ska jag ta min lille hund på natta promenad.


Ska även ta mina mediciner nu så förhoppningsvis kan jag somna sen, de består av stabiliserande och lugnande.

De hjälper inte lika bra längre men det är ändå viktigt att jag tar dem annars sover jag bara ett par timmar på ett dygn och det mår jag inte bra av.

Har sen ett tag tillbaka börjat med antideprissiva men har märkt nu att jag har mardrömmar varje natt.

Inte som i en skräckfilm utan situationer där jag känner mig hotad eller annat liknande som tar min ångest på topp.

Jag ska ta upp detta med överläkaren, jag tror att det är den antidepressiva som bidrar till detta.


Jag kommer att lägga upp bilder på mina underbara och vackra syskon för de är en stor del av mitt liv.

Även min pojkvän ska få komma med.


På måndag gäller det, min minsta kisse ska kastreras. Usch vilken ångest och det värsta är att han känner att något är på gång.

Jag försöker att ta det lugnt men jag förlorar kontrollen när jag lämnar honom till veterinären som ska söva honom och operera honom.

Det är ganska jobbigt tycker jag men jag försöker att tänka på annat.


Har varit ute och joggat idag med killen min, så skönt.

God natt på er alla som läser mitt inlägg ikväll.


P&K Ackara



Av Alexandra - 10 november 2012 12:18

Inget regn idag, det är anmärkningsvärt men det kommer väl snart.

Idag har jag ätit mannagryn och gått en långpromenad med Jamie i naturreservatet.

Om en liten stund ska jag köra lite hemma gympa så jag kommer igång ordentligt.


Jag är lite trött och sliten men hoppas att det är övergående och att det är fysisk trötthet.

Lättare att tacklas med än psykisk.


Det var allt för ny men jag återkommer när jag kommer på saker.


 

Min mannagryn, yummie :)


P&K Ackara

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En tjej på 23 år som fått nya hobbyn och utvecklar nya intressen. Försöker att ta saker med en nypa salt och positivt. Det har inte alltid varit så. Ny i bloggvärlden och hoppas att det förblir lika roligt som nu!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

En bra dag för mig innebär...?
 När allting verkar funka
 När jag har utmanat mig själv
 När jag får vara social
 När jag har mycket pengar
 När jag har fått beröm
 När jag har utfört alla mina dagliga sysslor
 När jag får tid att blogga
 När jag får vara kreativ
 När jag har klippt håret och fått en boost i mitt självförtroende
 När det är lugnt
 När jag får vila
 När jag blir respekterad
 När allt ovanstående låter bra och blir en bra mix
 Denna frågan och alla svar gör mig trött bara av att läsa ;)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards