ackara

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Dags för bilder! Massor :)

Av Alexandra - 9 november 2012 20:15

Hej alla ni kära läsare därute.  



Nu känner jag att det är dags att ladda upp en massa bilder.

Eftersom jag är ny på blogg så tar jag med lite mer nu så blir det mindre sen.

Luta er bakåt och får en inblick av mitt liv.

Hoppas att ni gillar det jag kommer att dela med er idag   

 

   

Julen är tidig hemma hos mig i år men jag är så nöjd över köket.

Alla andra jular har varit fulla av ångest och depressioner men i år är det dags så jag börjar tidigt för att ta igen.

Jag ville visa hur det såg ut både inifrån och ut.

Håller ni med om att det är fint?

 

 

Min hund Jamie och två av mina busiga katter som ska vara med på bilden.

Han är född 10 februari 2011 och han blir två år till året.

Mammas lilla hjärta är de allihopa och jag älskar dem lika mycket <3

Tycker ni inte att min hund är väldigt söt i min lillebrors mössa?

Det tyckte inte han iallafall och efter kortet åkte mössan av.

Who can blame him?

 

   

Detta är "mellan" katten, han som jag skaffade när min första katt var två år. Han är så vacker med sina bruna ögon och skulle annars ha blivit skjuten om jag inte tog han.

Jag älskar djur så han fick sitt nya hem hos mig och trivs som fisken i vattnet.

Han heter Jukka och är nu två år. Han är väldigt sällskaplig och gillar "sina syskon".

Med detta räknas Jamie in och de två andra katterna! Så gosiga är de.

 

 

Här är min äldsta katt Vincent som är född 24 december 2007.

Han är hälften sphynx (nakenkatt) och hälften bondkatt.

De är alla innekatter men en gång öppnade han dörren (han hoppar och öppnar alla dörrar så här får man låsa) och var borta.

Fem veckor gick innan mamma hittade honom, ingen hade sett honom trots alla mina lappar.

Gissa om jag var stolt när min lille, då, spinkis kom till mig och inte ville vara utan mig i en vecka. Mitt hjärta brast av lycka!

Vilken tur :) <3

 

 

Detta är Alice, min blåögda kisse som är småväxt.

Det är han som ska kastreras nu på måndag och jag är lika nervös som vanligt.

Ålder är okänt och denna sötnosen tog jag in i mitt hem pga att de som hade honom som kattunge redan hade en massa katter så de hade inte plats.

Jag tackade inte nej till detta hjärtat <3

 

 

Slutligen bilden på mig när jag har gosat ner mig bland mina nallar.

Jag älskar nallar så jag har en liten samling av dem också.

Löjligt kanske ni tycker? Ja, alla samlar vi på något och istället för frimärken, bokmärken, kapsyler m.m samlar jag på nallar.

Kanske beror på att min mamma råkade donera bort alla mina nallar när jag var liten för hon trodde att jag kommit över dem? :)

 

Detta var allt som jag har på hjärtat nu.

Tyck gärna till vad ni tycker.

Jag ska kolla nu hur det ser ut och jag hoppas att inlägget är lika fint som jag hoppats på.

Ursäkta mig mina eventuella stavfel, jag skrev detta inlägget ganska snabbt för att det är mycket och vill inte att nätet lägger ner innan jag hinner lägga ut det :)

 

K&P Ackara

 

Välkommen tillbaka! <3

 
 
Anette

Anette

9 november 2012 21:02

Jag älskar julen har så mycket jul pynt att du anar inte hihihi du får komma hem till mig sedan runt lucia & ta en liten julfika här hoss oss så får du se:-) vore kul i så fall din mamma får så klart komma på fika hon med får fundera ut en dag när man har jul bakat lite först vet bara inte vad jag skall baka ännu. Har tänkt lägga ut lite recept på jul godis & jul kakor på min blogg för sådana som vi ha recept eller baka för första gången till exempel. Kram

http://torpforsnettan.bloggplatsen.se

Alexandra

9 november 2012 22:19

Ja julen är en härlig tid men under lång tid var den plågsam för mig och jag ville inte ens fira den. Dock har detta helt förändrats också :)
Va trevligt, jag kommer gärna på fika och ser på allt julpynt som du har. Ja, det är en väldigt bra idé att lägga ut recept som jag också kommer att ta del av.
Ni får gärna komma hem till mig med, måste bara möblera om lite. Ska kastrera min katt nu på måndag så det får bli efter det någon gång :) Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 18 september 2013 14:54

Det är mycket som händer i mitt liv just nu. Bland annat så jobbar jag mycket med min egen självkänsla och strävar hela tiden efter att bli en bra och fin medmänniska även om jag är det redan. Man kan aldrig bli för god.                J...

Av Alexandra - 9 mars 2013 01:57

Är bra såvida man själv är inställd på det. Annars kan det vara väldigt klurigt och den som kommer på en lösning, dela gärna med dig till oss andra för att jag personligen inte tror att man kan utföra saker bra utan vilja. Sedan det som går det g...

Av Alexandra - 9 mars 2013 01:46

Bestod av att sitta i juryn för UKM i Ed. Många talangfulla ungdomar visade idag upp deras starka sidor. Det var både konstnärer som deltog, likaså artister och även fick vi se en buktalare.   Det var så spännande att se dessa talangfulla ung...

Av Alexandra - 7 mars 2013 21:46

Hey igen alla ;)   Fler tjejer härute som gillar att spela dataspel? Låt om oss slå ihop oss, även killar får delta ofc, hehe! Jag äskar data spel, några spel som jag är aktiv i nu är: LOL- League of legends (superfun) Star wars the old ...

Av Alexandra - 7 mars 2013 21:19

Precis så känns det, jag deltog i ett projekt där jag bor genom att arrangera en skräckfilmsafton som blev väldigt lyckad. Detta ledde till att jag imorgon ska vara en jurymedlemför UKM klockan 19.00 samt får jag gå bredvid de som jobbar på biograf...

Presentation


En tjej på 23 år som fått nya hobbyn och utvecklar nya intressen. Försöker att ta saker med en nypa salt och positivt. Det har inte alltid varit så. Ny i bloggvärlden och hoppas att det förblir lika roligt som nu!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

En bra dag för mig innebär...?
 När allting verkar funka
 När jag har utmanat mig själv
 När jag får vara social
 När jag har mycket pengar
 När jag har fått beröm
 När jag har utfört alla mina dagliga sysslor
 När jag får tid att blogga
 När jag får vara kreativ
 När jag har klippt håret och fått en boost i mitt självförtroende
 När det är lugnt
 När jag får vila
 När jag blir respekterad
 När allt ovanstående låter bra och blir en bra mix
 Denna frågan och alla svar gör mig trött bara av att läsa ;)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards