ackara

Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Inte varit inne på länge

Av Alexandra - 14 november 2012 14:08

Varför?

För att jag åkte iväg i måndags för att kastrera min katt Alice men det dök upp komplikationer.

Han hade bara en pungkula så veterinären fick skära upp honom och leta efter den andra pungkulan.

Efter två timmar hittar hon något som påminner om en ärta i kanalen, det är hans andra pungkula som aldrig trillade ner.

Han ser nu ut som en steriliserad hon men mår inte alls bra.

 

Hur mår han?

Vill mest vara för sig själv, accepterar att ligga på varmt ibland när matte lyfter upp honom.

Han fördrar att ligga på det kalla golvet.

Han måste matas och ges vatten.

Hjälpas på låda.

Vara ensam, utan de andra katterna så alla katter är ledsna.

Han går runt lite för att sen sova.

 

Mediciner?

Ja, smärtstillande och antiinflammatoriskt medel får han varje morgon.

Ges med 24 timmars mellanrum.

 

Detta innebär att jag kommer in i bloggen när jag kan men måste just nu passa min lille grabb som inte mår så bra.

Försöker att skriva ett inlägg varje dag ändå.

 

Jag har tagit bilder på Alice men jag behåller dem för mig själv, jag kommer inte att lägga ut bilder på honom på min blogg så länge han inte mår bra!

 

Hoppas att det är ok och att ni har överseende med varför, därför och hur osv :)

 

P&K Ackara

 
 
Anette

Anette

15 november 2012 14:47

Hej Alexandra hoppas att du mår bra & att kissen missen din mår bättre. Har varit dålig jag med ett par dagar så jag har inte tränat alls men tog alvedon & voltaren i går på kvällen så jag var i väg & red i alla fall. Nästa vecka kommer jag att köra Friskis på tisdag om jag tar mig dit eller så blir det på torsdagen i alla fall. Kramizzar Anette :-)

http://torpforsnettan.bloggplatsen.se

Alexandra

7 mars 2013 21:37

Hejsan Anette!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 18 september 2013 14:54

Det är mycket som händer i mitt liv just nu. Bland annat så jobbar jag mycket med min egen självkänsla och strävar hela tiden efter att bli en bra och fin medmänniska även om jag är det redan. Man kan aldrig bli för god.                J...

Av Alexandra - 9 mars 2013 01:57

Är bra såvida man själv är inställd på det. Annars kan det vara väldigt klurigt och den som kommer på en lösning, dela gärna med dig till oss andra för att jag personligen inte tror att man kan utföra saker bra utan vilja. Sedan det som går det g...

Av Alexandra - 9 mars 2013 01:46

Bestod av att sitta i juryn för UKM i Ed. Många talangfulla ungdomar visade idag upp deras starka sidor. Det var både konstnärer som deltog, likaså artister och även fick vi se en buktalare.   Det var så spännande att se dessa talangfulla ung...

Av Alexandra - 7 mars 2013 21:46

Hey igen alla ;)   Fler tjejer härute som gillar att spela dataspel? Låt om oss slå ihop oss, även killar får delta ofc, hehe! Jag äskar data spel, några spel som jag är aktiv i nu är: LOL- League of legends (superfun) Star wars the old ...

Av Alexandra - 7 mars 2013 21:19

Precis så känns det, jag deltog i ett projekt där jag bor genom att arrangera en skräckfilmsafton som blev väldigt lyckad. Detta ledde till att jag imorgon ska vara en jurymedlemför UKM klockan 19.00 samt får jag gå bredvid de som jobbar på biograf...

Presentation


En tjej på 23 år som fått nya hobbyn och utvecklar nya intressen. Försöker att ta saker med en nypa salt och positivt. Det har inte alltid varit så. Ny i bloggvärlden och hoppas att det förblir lika roligt som nu!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

En bra dag för mig innebär...?
 När allting verkar funka
 När jag har utmanat mig själv
 När jag får vara social
 När jag har mycket pengar
 När jag har fått beröm
 När jag har utfört alla mina dagliga sysslor
 När jag får tid att blogga
 När jag får vara kreativ
 När jag har klippt håret och fått en boost i mitt självförtroende
 När det är lugnt
 När jag får vila
 När jag blir respekterad
 När allt ovanstående låter bra och blir en bra mix
 Denna frågan och alla svar gör mig trött bara av att läsa ;)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards